3 talen? - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Juf Inge - WaarBenJij.nu 3 talen? - Reisverslag uit Kristianstad, Zweden van Juf Inge - WaarBenJij.nu

3 talen?

Blijf op de hoogte en volg Juf

11 Mei 2016 | Zweden, Kristianstad

Vandaag stond het tweede schoolbezoek op de planning. Om kwart voor 8 waren we op de school en alweer was het een hele grote school met een groot schoolplein.
Om 8 uur begonnen de lessen al! De eerste les die wij hebben gezien, was gym. Daarbij hadden we geluk, want de gymles was buiten in de zon! De kinderen gingen oefenen met verspringen, sprinten, hoogspringen en kogelstoten. Over een paar weken hebben de kinderen namelijk een wedstrijd hiervan tegen andere scholen in de buurt.
Na de gym kwamen we in een andere groep. Hierbij was het lastig om te praten met de kinderen. Op deze school zaten namelijk een hoop buitenlandse kinderen. Deze kinderen spraken al bijna geen Zweeds. Engels werd dus nog lastiger. De leraar moest daarom de hele tijd alles vertalen.
Na de les geschiedenis zijn we naar de bibliotheek geweest. Tussen alle boeken zag ik ook de Zweedse versie van 'Dagboek van een sukkel' staan!
Vanuit de bibliotheek zijn we naar de lunch toe gegaan. Dit was helaas wat minder. Iemand vertelde ons dat deze school ook bekend stond om het slechte eten, oeps. Straks in het hotel maar weer wat eten dan (ook niet erg).

Maar dus weer een druk programma gehad op de school en helaas weer geen tijd gehad voor de collage's. Hopen dat het morgen wel lukt!

Vanmiddag gaan we nog gebakjes eten met allemaal studenten uit verschillende landen. Daarna gaan we nog lekker ergens eten en dan vroeg naar bed want morgen staat de wekker weer veeeeeeel te vroeg!

Dus alvast, welterusten!